Searching

Reisje naar Londen

Dec, 02 | Geen reacties | Tags: ,
Oxford street in Londen

logo Garuda Indonesia15 November jl. was het zover, ik zou een werkgerelateerd reisje naar London maken. En uiteraard verwacht je dan dat ik met British Airways of Easyjet zou vliegen, maar nee hoor. Gewoon met Garuda Indonesia. Ja je leest het goed, sinds september 2014 vliegt Garuda dagelijks naar London Gatwick. Heenreis is om 11.25 uur en de terugreis om 13.00 uur. Buiten het feit om dat je in een Boeing 777 kan vliegen, zit je ook nog eens echt ruim, zelfs in de economy class. En wat het grootste pluspunt is, is dat je gewoon recht hebt op 30kg bagage! Maar goed, hierbij het verslag van mijn reisje naar Londen.

Reisje naar Londen

Boeing 777 van Garuda IndonesiaWe hadden bij de balie van Garuda Indonesia afgesproken om 10.00 uur. Daar ontmoetten we ook Wieteke van Garuda zelf. Na een kleine kennismakingsronde gingen we inchecken. En wat een verrassing, heen vlogen we in de businessclass! Daar het redelijk druk bij de paspoortcontrole was, besloten we maar niet langs de lounge te gaan maar gelijk door te lopen naar de gate. G3, daar stond ons toestel, klaar om in te stappen en dat deden we dan ook.

Bij het aan boord gaan werden we hartelijk verwelkomd door de cabincrew in hun prachtige uniformen. Snel mijn plekje opgezocht bij het raam, wat een ruimte, wat een prachtige stoelen en wat een ruime indeling. Bediening stoel GarudaElke stoel  kan door middel van knopjes worden bediend, de stoel kan werkelijk in elke stand gezet worden die maar gewenst wordt. Nadat iedereen geinstalleerd was, begonnen we al snel te taxien. Na een paar minuten stegen we op om, toen wij eenmaal door de wolken waren, te genieten van een prachtig uitzicht. Na ongeveer 10 minuten kwamen de stewardessen langs met voor elk van ons een tafelkleedje en werden we getrakteerd op een heerlijk gerecht van garnalen en een bakje met gemengd fruit. Vrij snel daarna werd alles keurig opgeruimd, het is natuurlijk maar 40 minuten vliegen!

Ik had het idee dat London Gatwick een vrij kleine luchthaven zou zijn, nou ik heb mijn mening moeten herzien! Gatwick is groot genoeg, erg overzichtelijk, en het fijne is dat je met de Gatwick Express binnen 30 minuten op Vitoria Station bent. Een kaartje hiervoor kan je online van tevoren bestellen, maar onderweg naar het perron zijn er zat mogelijkheden om deze ter plaatste te kopen zonder lang te hoeven wachten. Victoria Station in LondenBij aankomst op Vitoria Station wilden we lopend naar het hotel, want op de kaart leek het niet zo ver te zijn. Echter, nadat wij dat gingen checken bij een taxichauffeur en hij ons meldde dat het zeker 1 uur lopen zou zijn, veranderden we toch van gedachten. Nadat hij ons had afgezet bij het hotel en wij onze spullen in de kamers hadden gezet was het tijd om Londen te ontdekken maar niet voordat we ook eerst samen gingen luchen.

Na de lunch hebben wij ons in de wandelmodus gezet en daar gingen we, vanaf Nothing Hill, via Kensington park, Royal Albert Hall richting Picadilly Circus. Dit lijkt een vrij korte wandeling maar nadat ik dit via Google maps had berekend hebben we bijna 8 km gelopen. Maar dat was het meer dan waard, wat een prachtige stad is London toch. In een echt Engelse pub hebben we wat uitgerust en een heerlijke nacho schotel gedeeld. Hierna weer verder gelopen en uiteraard vlakbij Picadilly Circus gegeten, uiteraard Fish and Chips.

Vervolgens teruggelopen naar het hotel, maar omdat dat toch verder was dan we dachten toch maar een taxi gepakt. Er worden namelijk geen kaartjes verkocht in de bussen, daarvoor kan je op Gatwick een zogeten Oyster card kopen, een soort OV-chipkaart. Deze is geldig op de bus, metro en trein. Je kan ook kiezen voor de London travelcard, is wat goedkoper maar alleen geldig op metro en bus.

Na een fijne nachtrust was het tijd voor een overheerlijk uitgebreid ontbijtbuffet. Hierna weer een taxi gepakt richting Victoria Station.

Taxi Londen

De ‘super gave’ taxi

Hier trouwens een supergave taxi gezien, helaas niet zelf in gereden. Na wederom  30 minuten te hebben genoten van een prachtig engels landschap kwamen we aan op London Gatwick.  Nadat we met de monorail (ook dat hebben ze op Gatwick) bij de terminal waren aangekomen zijn we gaan inchecken. Dit keer economy class, maar dat mocht de pret niet drukken. Dat was juist de bedoeling van deze studiereis en zo konden we beide producten testen. Bij de gate aangekomen konden we vrij snel weer instappen. Nadat iedereen weer geinstalleerd was konden we goed de economy class bekijken. Garuda heeft als enige een andere indeling, namelijk 3-3-3, in plaats van 3-4-3 zoals bij de andere maatschappijen. Dit heeft als groot voordeel dat zelfs in de economy class je genoeg ruimte hebt. Uiteraard is de kers op de taart de schermpjes waarop je spelletjes of films kan kijken.

Victoria Station in LondenNadat we hoog boven de wolken waren kregen we onze lunch, een margarita tortillawrap en een kokoscake. Allebei heerlijk. Voordat we het wisten werd de landing alweer ingezet. Alle lof voor de piloten, bij beide vluchten was zowel de landing alsook het opstijgen erg soepel. Het enige vervelende was dat we op de Polderbaan landden, dat betekende dus ruim 15 minuten taxien voordat we bij gate G3 waren.

Het was voor mij voor het eerst dat ik met Garuda heb gevlogen maar als het aan mij ligt zeker niet de laatste keer. De service aan boord, de ruimte in het toestel, de bagagevrijdom van 30kg zijn enorme pluspunten. Dit geldt natuurlijk niet alleen op de vlucht naar London Gatwick maar ook naar Jakarta uiteraard.

Voor Jakarta was het natuurlijk al een erg goede optie om met Garuda te vliegen, echter ik zal Garuda zeer zeker ook aanraden aan iedereen die naar London wil.

Ik heb in ieder geval genoten van de studiereis, uiteraard wil ik Wieteke ook danken voor al haar enthousiaste uitleg over Garuda en het feit dat wij mee mochten!

Lees ook het reisverslag Londen van collega Annelies.

Ook naar Londen? Zoek vliegtickets Londen

Paula – SchipholTickets.nl

Tags: ,

Laat een reactie achter

Top video : Aruba: One happy Island!